vrijdag 14 maart 2014

Papier in Venetië

Vorig jaar oktober was ik voor het eerst in Venetië, voor 5 dagen. En het was liefde op het 1e gezicht! :-) Wat een bijzondere stad, zo sfeervol, zo magisch! Of, zoals Byron schreef "Venice pleases me as much as I expected, and I expected much."(1816) Ook op papiergebied is er het nodige te beleven. Daarom heb ik het plan opgevat om er in 2014 een maand door te brengen en me onder te dompelen in alles wat Venetië te bieden heeft. Om dat met een beperkt budget te kunnen realiseren dacht ik aan een tijdelijke woningruil. Ik heb zelf een fijne woning mét atelier in Amsterdam en er zijn vast wel kunstenaars die daar 'n tijdje willen verblijven. Van een bekende kreeg een tip: de website www.transartists.org, een Nederlandse site voor kunstenaars die voor een periode naar het buitenland willen. In november heb ik daar een advertentie op geplaatst, mooi vertaald in het Engels door mijn zus en daarna ook in het Italiaans door een vriendin. Tot nu toe heb ik alleen een reactie uit Californië. Het ziet er geweldig uit maar dat is niet wat ik (nu) zoek... (wordt vervolgd)
Papier en kralen uit Venetië (okt. '13)

Last year October I was in Venice for the first time in my live, for 5 days. And it was love at first sight! :-) What a remarkable city, so atmospheric, so magical! Or, as Byron wrote "Venice pleases me as much as I expected, and I expected much."(1816) Also in the field of paper there is much to experience. Therefor I have taken up the plan to spend a whole month in 2014 to immerse myself in everything Venice has to offer. To realize this with a limited budget I thought of a temporary home exchange. I have a lovely apartment with studio in Amsterdam and I'm sure there are artists who would like to spend some time here. From an acquaintance I got a tip: www.transartists.org, a Dutch site for artists who want to spend some time abroad. I placed an add in November, beautifully translated in English by my sister and later also in Italian by a friend. Until now I only received a reaction from California. It looks amazing but it is not what I am looking for (at the moment)... 
(to be continued)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten