zaterdag 15 maart 2014

Papier in Venetië - 2

Toch maar ingeschreven op www.huizenruil.com (of www.homeexchange.com), een site die eigenlijk meer voor vakanties bedoeld is, maar waar ook ruilen voor een wat langere periode geregeld worden. Ondertussen had ik via via contact met een Venetiaanse filmmaker die wel een tijd in Amsterdam wil verblijven omdat hij hier veel vrienden heeft en met een kunstenares uit Haarlem die een appartement in de buurt van de Biënnale heeft omdat ze daar ooit een project heeft gedaan. De filmmaker blijkt de komende maanden vast te zitten aan werk en het appartement kan ik in januari huren. Allebei hou ik in de pijplijn maar zo lang kan ik niet wachten... ;-)

Na alle huizenruil-advertenties in Venetië nog eens uitgeplozen te hebben en heel veel mailtjes heb ik beet! Een appartement voor 2 weken in de wijk Castello van een aardige Venetiaanse dame die tegenwoordig zelf in Milaan woont. En dat ook nog in mei; vast de allermooiste tijd om daar te zijn! Hoera!!! Na nog een poging om er een ander adres en wat meer tijd bij te sprokkelen heb ik toch maar een week in een hostel geboekt. In totaal 3 weken dus; niet helemaal een maand zoals ik gehoopt had, maar een mooi begin. En ik heb zo'n vermoeden dat het voor herhaling vatbaar zal zijn...

Nu wordt het tijd om concrete afspraken te gaan maken voor atelierbezoeken en misschien een workshop. En zo veel mogelijk adressen zoeken die voor een papier- en kunstliefhebber interessant kunnen zijn. Tips zijn welkom.
De voorpret is begonnen!
(wordt vervolgd)

"mijn" uitzicht in Castello
I registered with www.homeexchange anyway, a site that is really meant for holidays, but where you can also arrange a swap for a longer period. Meanwhile I came in contact with a Venetian filmmaker who wanted to spend some time in Amsterdam because he has many friends here and an artist from Haarlem with an apartment near the Biennale area because she did a project there once. The filmmaker appears to be stuck with work for the coming months and the apartment is available in January 2015. I will keep both in mind but I can not wait that long... ;-)

After having sifted through all the Venetian adds again and a lot of emails I finally got lucky!  An apartment in the Castello district from a nice Venetian lady who is now living in Milan. And in May even; probably the best time to be there! Hurray!!! After another attempt to add an address and some more time I booked an extra week in a hostel. So three weeks in total; not quite the month I had hoped for but a good start. And I have the feeling that I will want to come again...


So now it is time to arrange studio visits and maybe a workshop. And to find as many addresses that are interesting for a paper and art lover. Any tips are welcome!

The fun has started!
(to be continued)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten