maandag 1 september 2014

Papier Biënnale Rijswijk

Op zondag 14 september van 13 tot 17 uur is er weer de grote papiermarkt, bij en ter ere van de Papier Biënnale in Museum Rijswijk. Ik zal daar ook staan met mijn doosjes en boekjes, in de kerk tegenover het museum. Een mooie gelegenheid om ook de tentoonstelling te bezoeken! Die is niet heel groot maar er zijn zeker een aantal werken het bekijken waard. Hier een impressie van mijn bezoek tijdens de opening in juni.

Ik was vooral gecharmeerd van het werk van Matthew Picton. Ik hou van kaarten, en dan ook nog in 3D! :-)


Matthew Picton, Moscow 1812
Matthew Picton, detail 
 En van dozen natuurlijk...

Paul Bourgois, PB 700, kartonnen dozen gevuld
met stof uit verschillende kunstenaarsateliers, 2002
Bewerkte boeken van Ulrike Lindner

Richard Shipps, Redscape one (detail), tyvex

Richard Shipps, (detail), tyvex

Afhankelijk van de invalshoek wisselende
kleurpatronen van 
Helene Briels

Mélanie Bourlonpapier-mâché

Myriam Dion, een tot kant versneden krantenpagina

Lucrezia Bieler, Evil bunny rabbits tempting me
with their fluffy fur, zwart en wit papier, 2007

Francois du Plessis, Dryland (detail),
gesneden boeken, textiel, metaal, 2014
En last but not least, mijn doosjes in de winkel van Museum Rijswijk. :-)
Een nieuwe serie sieraden-reis-doosjes zal te zien en te koop zijn in mijn kraam op de papiermarkt: zondag 14 september 13-17 uur.
Voor meer info zie www.museumrijswijk.nl

1 opmerking: