dinsdag 2 december 2014

Meesterlijk 2014

Deze keer niet over papier maar design en ambacht op Meesterlijk 2014 in de Westergasfabriek Amsterdam afgelopen weekend. (waar NIETS van papier te zien was... Gat in de designmarkt??)
Het meest bijzondere en allermooiste vond ik zelf het poëtische en hebberig makende "speelgoed voor volwassenen" van Ingrid Hulskamp
Daily Poetry: Toys for contemplation from Ingrid Hulskamp on Vimeo.

Maar wat me opviel waren de (drie)hoekige en gebogen vormen die in verschillende disciplines terug kwamen. Misschien een vervolg op de geometrische vormen die al een tijdje te zien zijn? 
Een paar voorbeelden:

Lampen van Marc de Groot; ik ga voor de Helix! :-) www.bymarcdegroot.com
Marc de Groot, Helix
Meubels van Frida van der Poel. www.galeriezone.nl
Frida van der Poel, tafeltjes
En dan nog het prachtige serveerbestek - en in dit geval de taartschep - van Anke Akerboom! (mijn edelsmeed-juf :-)) 
Anke Akerboom, taartschep, foto Esther van der Wallen
Veel design- en/of papierplezier!

This time it's not about paper but about design and craft at Meesterlijk 2014 at Westergasfabriek Amsterdam last weekend. (where there was NOTHING to be seen made from paper... A niche market??)
The most special and most beautiful to me were the "toys for adults" by Ingrid Hulskamp.
But what struck me most were the (tri)angular and bended shapes I saw in different fields. Maybe these are the result of the geometric shapes we've been seeing for a while now?
A few examples:

Lampshades by Marc de Groot; I love the Helix! :-) 
Furniture by Frida van der Poel. www.galeriezone.nl
And also the beautiful serving cutlery by Anke Akerboom! (my silversmithing teacher:-)) 

Have fun!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten